Veel gestelde vragen over onze asperges en diensten.

Hier vindt u de meeste gestelde vragen over onze producten en diensten. Staat uw vraag er niet bij? Bel of mail ons gerust!

Veel gestelde vragen over Asperges
Hoelang kan ik de asperges bewaren?
  • Ongeschild: 5-7 dagen in de koelkast in een natte theedoek.
  • Geschild: in een zakje (met schillen) 4 dagen, in een panklare bak 5 dagen.
Hoeveel heb ik nodig per persoon?
  • Wij rekenen gemiddeld 400 - 500 gram ongeschilde asperges per persoon. Iedereen is een andere eter, maar dit is onze ervaring.
Hoelang moet ik de asperges koken?
Klasse Kooktijd
B Ca. 5 minuten
A Ca. 6 minuten
AA Ca. 8 minuten
AAA Ca. 10 minuten

Nadat de kooktijd verstreken is, adviseren wij u de asperges nog 10-15 minuten te laten rusten in het kookwater.

Hoeveel asperges zitten er in een kilo?
  • Dit is afhankelijk van de dikte. Bij de productinformatie vindt u per klasse alle informatie.
Kan ik asperges invriezen?
  • Ja dat kan! U dient de asperges vooraf wel panklaar te maken: schil de asperges en haal de kontjes eraf. Vervolgens kunnen de bevroren asperges rechtstreeks uit de vriezer in het kokende water.
Verschil tussen bruto en netto gewicht
  • Als u 1 kilo asperges koopt, blijft er na het schillen ongeveer 750 gram over. U krijgt een handje schillen mee om de asperges vochtig te houden.
  • De schillen die wij mee geven, zijn niet afgewogen. Het kan dus zijn dat uw geschilde asperges met losse schillen niet het bruto gewicht zijn dat u besteld heeft.
Veel gestelde vragen over Bezorging
Ik heb gekozen voor bezorging, wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
  • Wij bezorgen tussen 09:00-18:00 uur. U kunt geen tijdstip aangeven, wij doen dit op basis van onze route. U kunt ons op de dag van bezorging altijd bellen over een tijdsblok, wij kunnen dan proberen een schatting te maken.
Veel gestelde vragen over Afhalen
Ik heb gekozen voor afhalen, Wanneer ligt mijn bestelling klaar?
  • Indien u besteld heeft in de webshop, ontvangt u twee e-mails. Eerst ontvangt u een bestel bevestiging, dit betekent dat uw bestelling bij ons is binnengekomen. Vervolgens ontvangt u een tweede email, op het moment dat uw bestelling klaar staat om af te halen. Na het plaatsen van uw bestelling, duurt dit gemiddeld 2-4 uur (afhankelijk van de drukte).
Hoe gaat het afhalen in zijn werk?
  • U kunt bij ons afhalen in de winkel of via de drive-in.
  • Houd uw bestelnummer bij de hand! Zonder bestelnummer wordt het voor ons erg lastig om uw bestelling op te zoeken! 
Klantenservice
ik heb een klacht over mijn bestelling/product, waar kan ik terecht?
  • Ten eerste vinden wij het erg vervelend dat u niet volledig tevreden bent over ons product. U kunt ons bereiken door te bellen of een Whatsapp bericht achter te laten: 06-20388999.