Veel gestelde vragen over onze asperges en diensten.

Hier vindt u de meeste gestelde vragen over onze producten en diensten. Staat uw vraag er niet bij? Bel of mail ons gerust!

Hoelang kan ik de asperges bewaren?
  • Ongeschild: 5-7 dagen in de koelkast in een natte theedoek.
  • Geschild: in een zakje (met schillen) 4 dagen, in een panklare bak 5 dagen.
Hoeveel heb ik nodig per persoon?
  • Wij rekenen gemiddeld 400 - 500 gram ongeschilde asperges per persoon. Iedereen is een andere eter, maar dit is onze ervaring.
Hoelang moet ik de asperges koken?
Klasse Kooktijd
B Ca. 5 minuten
A Ca. 6 minuten
AA Ca. 8 minuten
AAA Ca. 10 minuten

Nadat de kooktijd verstreken is, adviseren wij u de asperges nog 10-15 minuten te laten rusten in het kookwater.

Hoeveel asperges zitten er in een kilo?
  • Dit is afhankelijk van de dikte. Bij de productinformatie vindt u per klasse alle informatie.
Kan ik asperges invriezen?
  • Ja dat kan! U dient de asperges vooraf wel panklaar te maken: schil de asperges en haal de kontjes eraf. Vervolgens kunnen de bevroren asperges rechtstreeks uit de vriezer in het kokende water.
Verschil tussen bruto en netto gewicht
  • Als u 1 kilo asperges koopt, blijft er na het schillen ongeveer 750 gram over. U krijgt een handje schillen mee om de asperges vochtig te houden.
  • De schillen die wij mee geven, zijn niet afgewogen. Het kan dus zijn dat uw geschilde asperges met losse schillen niet het bruto gewicht zijn dat u besteld heeft.
Ik heb gekozen voor bezorging, wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
  • Wij bezorgen tussen 09:00-18:00 uur. U kunt geen tijdstip aangeven, wij doen dit op basis van onze route. U kunt ons op de dag van bezorging altijd bellen over een tijdsblok, wij kunnen dan proberen een schatting te maken.
Ik heb gekozen voor afhalen, Wanneer ligt mijn bestelling klaar?
  • Indien u besteld heeft in de webshop, ontvangt u twee e-mails. Eerst ontvangt u een bestel bevestiging, dit betekent dat uw bestelling bij ons is binnengekomen. Vervolgens ontvangt u een tweede email, op het moment dat uw bestelling klaar staat om af te halen. Na het plaatsen van uw bestelling, duurt dit gemiddeld 2-4 uur (afhankelijk van de drukte).
Hoe gaat het afhalen in zijn werk?
  • U kunt bij ons afhalen in de winkel of via de drive-in.
  • Houd uw bestelnummer bij de hand! Zonder bestelnummer wordt het voor ons erg lastig om uw bestelling op te zoeken! 
ik heb een klacht over mijn bestelling/product, waar kan ik terecht?
  • Ten eerste vinden wij het erg vervelend dat u niet volledig tevreden bent over ons product. U kunt ons bereiken door te bellen of een Whatsapp bericht achter te laten: 06-20388999.